Милена Видосављевић

Milena Vidosavljevic, PhD

RESEARCH ASSOCIATE
Biography
Bibliography

Milena Vidosavljević, research associate, was born on October 1, 1988. in Prizren.

Education

Completed her basic academic studies at the Faculty of Philology and Arts in Kragujevac in 2011, study group – Spanish language and Hispanic literature. She completed her master’s degree in academic studies at the same faculty in 2014, defending her master’s thesis entitled “Development of intercultural communicative competence in Spanish language teaching.” In September 2021, she defended her doctoral dissertation entitled “Teachers role in the application and development of multimodal learning in foreign language teaching” at the Faculty of Philology of the University of Belgrade and obtained the title – Doctor of Science – Philological Sciences. During her studies, she spent one semester at the University of Salamanca, Spain, as part of the Erasmus + mobility program. Also, she continuously improved herself at seminars, conferences and scientific gatherings both in Serbia and abroad. Areas of her research work are: applied linguistics, sociolinguistics, discourse analysis, pedagogy, psychology, foreign language teaching methodology, Serbian language as a foreign language, Sephardics.

Work experience

Since June 2021, she has been employed at the Institute of Serbian Culture – Priština / Leposavić. During the previous period, she gained many years of work experience as a professor and translator of Spanish and English in institutions in the private sector.

Languages: Spanish (C1 level); English (C1 level); French (A2 level).

Назив
Видосављевић, М. (2021). Дигитална писменост и учење страних језика, Баштина, св. 54, (у штампи)
Видосављевић, М., Видосављевић, С. (2019). “The Importance of Teachers’ Digital Literacy“ in: Lj. Paunović, S.Vidosavljević (eds.), Innovative Approach to Education: Status, Dilemmas and Perspectives, Collection of Papers, International Symposium, Teacher Education Faculty, Prizren- Leposavić, 415-426.
Видосављевић, М. (2019). “La comunidad sefardí en Pirot” en: A. Pejović et. al (eds.), Estudios hispánicos serbios y retos de la contemporaneidad, Actas de la Segunda conferencia nacional de hispanistas serbios, celebrada del 20 al 22 de septiembre de 2018 en la Facultad de Filología (Universidad de Belgrado), Belgrado: Facultad de Filología, 479-494. ISBN – 978-86-6153-604-5.
Видосављевић, М., Видосављевић, С. (2018). The Project-Based Learning: Connecting the Foreign Language Teaching and Environmental Education, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену-Лепосавић, бр. 12, 129-140. ISSN 1452-9343.
Видосављевић, М. (2017). The Sephardic Jewish Community of Niš, Synaxa, Matica Srpska International Journal for Social Sciences, Arts and Culture, br. 1, 131-146. ISSN 2619-9998.
Видосављевић, М. (2017). „Учење страних језика уз помоћ компјутера“, у: Ж. Миленовић, С. Видосављевић (ур.), Зборник радова са научног скупа с међународним учешћем – Иновације у васпитању и образовању: дигитализација, иновативни програми и модели, Учитељски факултет у Призрену – Лепосавић, 109-121. ISBN 978-86-84143-43-5.
Видосављевић, М. (2016). Сефардска заједница у Нишу, Зборник Матице српске за друштвене науке, бр. 4/159-160, 995-1011. doi: 10.2298/ZMSDN1660995V, ISSN 0352-5732.
Видосављевић, М. (2016). Домети емпиријских истраживања употребе филма у настави страних језика, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену-Лепосавић, бр. 10, 67-82. doi:10.5937/zrufpl1610067V, ISSN 1452-9343.
Видосављевић, С, Видосављевић, M., Круљ Драшковић, Ј. (2016). Интеркултурална настава у васпитно-образовном процесу, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену-Лепосавић, бр. 10, 185-201. doi:10.5937/zrufpl1610185V, ISSN 1452-9343.
Видосављевић, М. (2015). Улога игре у настави страних језика, Зборник радова Учитељског факултета у Призрену-Лепосавић, бр. 9, стр. 169-176. ISSN 1452-9343.
Видосављевић, М. (2015). „Улога књижевности у развоју интеркултуралне комуникативне компетенције у настави страних језика“, у: М. Ковачевић (ур.), Савремена проучавања језика и књижевности: зборник радова са VI научног скупа младих филолога Србије одржаног 22. 03. 2014. године. Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет, 393-400. ISBN 978-86-85991-74-5.
Видосављевић, М. (2014). „Мотивација наставника и ученика у интеркултуралној настави“. у: М. Ковачевић, Ј. Петковић (ур.), Савремена проучавања језика и књижевности: зборник радова са V научног скупа младих филолога Србије одржаног 30. 03. 2013. године. Крагујевац: Филолошко-уметнички факултет, стр. 431-438. ISBN 978-86-85991-60-8.
Видосављевић С., Видосављевић, М., Круљ Драшковић, Ј. (2014). Култура и природа, Екологика, бр. 76, стр. 843-849. ISSN 0354 – 3285.
Видосављевић С., Видосављевић, М. (2013), Сто година од оснивања Призренске Гимназије, Педагогија, 4, стр. 658-668 ISSN 0031-3807.